Ultragarsas – garso greitis. Ultragarsas: nuo greičio iki bangų difrakcijos. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais
2025 04 14
Balandžio 14 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Ultragarsas – garso greitis“, „Ultragarsas: nuo greičio iki bangų difrakcijos“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga, atliko praktines užduotis. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Šią dieną mokymasis tapo aktyvesnis, dėmesys sutelktas į mokymąsi darant, patiriant. Tuo pačiu metu jis tapo labiau visuomeniškas ir grįstas bendradarbiavimu, kuomet kiekvienas mokinys savo žinias taiko, bendraudamas su kitais.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Tiriam Kad eksperimentas būtų sėkmingas – pipetavimas. Vario sulfato molinės koncentracijos nustatymas kolorimetriniu metodu.
2025 04 11
Balandžio 11 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti chemijos tiriamųjų darbų.
Moksleiviai tiriamojo darbo metu mokėsi dirbti su įvairiomis pipetėmis, svėrė elektroninėmis svarstyklėmis bei atliko nurodytus skaičiavimus.
Susipažino su medžiagų savybe, leidžiančia per ją praeiti elektromagnetiniams spinduliams. Ši savybė tampa matuojama naudojant prietaisą, vadinamą spektofotometru, kuris siunčia tam tikrą šviesos spindulį per tyrinėjamą medžiagą, o po to matuoja, kiek šios šviesos sugeriama. Šis principas suteikė pilną supratimą apie medžiagos sąveiką su šviesa ir jos absorbcijos savybes.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Distiliacija. Laidininkai. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais
2025 04 09
Balandžio 8 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Distiliacija – laidininkai“, „Elektros grandinių jungimas“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga naudojama atlikti distiliacijai. Patys svėrė, matavo medžiagas reikalingas tirpimui, surinko įrangą tirpalo distiliacijai. Kol tirpalas verė, moksleiviams vyko praktiniai užsiėmimai su SNAP CIRCUITS komplektais. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Chemijos praktinės veiklos Vilniaus universitete
2025 04 03
Kovo 31 dieną, I klasių stipriausi chemikai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Vilniaus universitetą, Didaktikos centrą, atlikti chemijos praktines veiklas. Mokiniai atliko du laboratorinius darbus. Pirmojo laboratorinio darbo metu nustatė koks yra vandentiekio vandens kietumas, ištyrė kalcio ir magnio jonų koncentraciją titravimo metodu. Tokiu pat būdu nustatė sumažinę vandens kietumą su minkštikliu. Apskaičiavo skirtingo vandens kietumo molinę koncentraciją mmol/L.
Antrojo laboratorinio darbo metu pritaikė elektrolizės metodą įvairiuose tirpaluose. Darbo metu nagrinėjo kokie procesai vyksta katono ir anodo, stebėjo kaip išsiskiria vandenilio, deguonies dujos ir susidaro vario, sidabro metalai. Užrašė vykstančias reakcijas ant anodo ir katodo, atliko papildomas chemines užduotis.
Mokiniai pakartojo ne tik chemijos pamokose įgytas žinias, bet susipažino kaip naudoti Moro pipetėmis, titravimo biuretėmis, elektrolizės įrenginiu bei pagilino chemijos teoriją praktinėse veiklose. Džiaugiamės suteikta galimybe gilinti chemijos žinias, įgūdžius, kurie pasitarnaus vyresnėse klasėse ir studijose. Dėkojame gimnazijos administracijai už paskatinimą ir suorganizuotą kelionę.
Chemijos mokytoja metodininkė Jurgita Alminienė