IQ iššūkis. Matematinės dėlionės. Chemijos praktika – mechanizmai ir požymiai
2025-11-11
Lapkričio 10 dieną, II d klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Kauno Tvirtovės VII fortą atlikti IQ iššūkio ir chemijos praktinių veiklų. Kruopščiai parengtos programos, kurios ne tik įdomios, bet ir pagrįstos moksline informacija.
Dauguma greičiausiai pasakytų, kad matematika – tai vien skaičiai. Tačiau VII Forte tai toli gražu nėra tiesa. Šios programos metu dalyviai turėjo galimybę tyrinėti matematikos paslaptis šiek tiek kitokia forma – žaisdami su įvairiomis dėlionėmis. Užsiėmimo metu ne tik supažindino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, bet ir patys dalyviai galėjo jas išbandyti bei mesti sau tikrą IQ iššūkį.
Atliekamų cheminių reakcijų metu nagrinėjamos spalvos, nuosėdų, šilumos ir dujų susidarymo aplinkybės. Taip pat šios tyrinėjo cheminių reakcijų mechanizmus, tokius kaip jungimosi, skilimo, pavadavimo ir mainų. Kiekvieną jų aptarė ir išbandė.
Moksleiviams pateiktos užduotys, kurios ugdo kūrybinį loginį mąstymą. Ugdomos asmeninės, komunikavimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
II d klasės auklėtoja Vida Rimkienė
Vario sulfato molinės koncentracijos nustatymas kolorimetrijos metodu. Dažų elektroforezė.
2025-10-27
Spalio 24 dieną, III klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Mokiniai dalyvavo praktinėse veiklose STEAM centre, kuriose turėjo galimybę pritaikyti teorines žinias atliekant įvairius eksperimentus. Užsiėmimų metu mokėsi naudotis laboratorine įranga ir cheminėmis medžiagomis. Praktinių bandymų metu mokiniai tyrinėjo cheminių reakcijų eigą, stebėjo medžiagų pokyčius, analizavo gautus rezultatus bei aptarė išvadas. Ši patirtis sustiprino jų domėjimąsi gamtos mokslais, skatino kritinį mąstymą, smalsumą ir savarankiškumą.
1. Vario sulfato molinės koncentracijos nustatymas kolorimetrijos metodu
Darbo tikslas –nustatyti vario sulfato tirpalo (X) molinę koncentraciją. Pralaidumas yra medžiagos savybė, leidžianti per ją praeiti elektromagnetiniams spinduliams. Ši savybė tampa matuojama naudojant prietaisą, vadinamą spektrofotometru, kuris siunčia tam tikrą šviesos spindulį per mūsų tyrinėjamą medžiagą, o po to matuoja, kiek šios šviesos sugeriama. Beerio Lamberto dėsnis teigia, kad sugerties arba pralaidumo kiekis tirpale yra proporcingas ištirpusios medžiagos koncentracijai ir šviesos kelio ilgiui. Šis principas suteikia pilną supratimą apie medžiagos sąveiką su šviesa ir jos absorbcijos savybes.
2. Dažų elektroforezė
Tikslas – išmoks paruošti agarozės gelį elektroforezės atlikimui, įterpti paruoštus mėginius į gelius ir atlikti elektroforezę, ugdys supratimą apie dažų sudėtį, kokios spalvos dažikliai įeina į jų sudėtį. Biologai dažniausiai tyrinėja nespalvotas molekules, kurios išskirstytos skaidriame gelyje nėra matomos. Dėl to naudojami dažai, kurie prilimpa ir išryškina tiriamas molekules. Tačiau elektroforezę galima taikyti ne tik DNR ar baltymų, bet ir pačių dažų tyrimui.
Chemijos mokytoja Dalia Gailienė
Skaitmeninė transformacija. Biologija – chemija. IT – Robotika
2025-10-23
Spalio 22 dieną, I d klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Veikloje „Mokslas per VR akinius“, tai interaktyvi edukacija, kurioje mokėsi tyrinėti įvairias mokslo sritis naudodami virtualios realybės technologijas. Moksleivių kūrybingumui, stebėjimo įgūdžiams lavinti atliko pirštų įvairovės tyrimą. Susipažino su judančio roboto veikimo principais. Naudodami mBot2 robotą, parašė programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą.
Moksleiviai inovatyviai susipažino su mokslo pagrindais bei pasitelkę kūrybiškumą išbandė save įvairialypėse patirtinėse veiklose.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Mikroorganizmai, skaidantys riebalus
2025-10-22
Spalio 21 dieną, III klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Tarptautinės mikroorganizmų dienos proga Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos III kl., biologijos srauto mokiniai (III grupė) spalio 21 dieną, Tauragės STEAM centre atliko laboratorinę veiklą „Mikroorganizmai skaidantys riebalus“. Veiklos tikslas, ne tik palyginti skirtingų mikroorganizmų morfologinius skirtumus, bet ir nustatyti jų gebėjimą sintetinti aktyvius fermentus lipazes.
Veiklos metu mokiniams teko paruošti fiksuotus mikroorganizmų preparatus mikroskopavimui, kurio dėka mokiniai turėjo galimybę iš arčiau pažvelgti į įvairių tipų bakterijas, kurios skyrėsi savo dydžiu ir forma (apvalūs kokai ar lazdelės formos bacilos).
Mokiniai įvertinę mikroorganizmų ląstelių morfologiją atliko lipolizinės rekacijos tyrimą, kurio metu išmoko naudotis tiriamosios veiklos protokolu, savarankiškai pasiruošti tiriamų ląstelių suspensijas, reakcijų tirpalus ir galiausiai naudojantis spektrofotometru išmatuoti lipolizinį aktyvumą, kurio rezultatai buvo skirtingi dėka mikroorganizmų specifiškumo. Mokiniai džiaugiasi galimybe ne tik iš arčiau pažinti mikroorganizmus, bet ir galimybe patiems atlikti tyrimus specializuotoje laboratorijoje, taip gilinant tarpdisciplinines žinias biologijos ir chemijos srityse.
Biologijos mokytoja Sigita Vaičiulytė-Soares Campos
Mikroorganizmai, skaidantys riebalus
2025-10-22
Spalio 16 dieną, III klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Tarptautinės mikroorganizmų dienos proga Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos III kl., biologijos srauto mokiniai (II grupė) spalio 16 dieną, Tauragės STEAM centre atliko laboratorinę veiklą „Mikroorganizmai skaidantys riebalus“. Veiklos tikslas, ne tik palyginti skirtingų mikroorganizmų morfologinius skirtumus, bet ir nustatyti jų gebėjimą sintetinti aktyvius fermentus lipazes.
Veiklos metu mokiniams teko paruošti fiksuotus mikroorganizmų preparatus mikroskopavimui, kurio dėka mokiniai turėjo galimybę iš arčiau pažvelgti į įvairių tipų bakterijas, kurios skyrėsi savo dydžiu ir forma (apvalūs kokai ar lazdelės formos bacilos).
Mokiniai įvertinę mikroorganizmų ląstelių morfologiją atliko lipolizinės rekacijos tyrimą, kurio metu išmoko naudotis tiriamosios veiklos protokolu, savarankiškai pasiruošti tiriamų ląstelių suspensijas, reakcijų tirpalus ir galiausiai naudojantis spektrofotometru išmatuoti lipolizinį aktyvumą, kurio rezultatai buvo skirtingi dėka mikroorganizmų specifiškumo. Mokiniai džiaugiasi galimybe ne tik iš arčiau pažinti mikroorganizmus, bet ir galimybe patiems atlikti tyrimus specializuotoje laboratorijoje, taip gilinant tarpdisciplinines žinias biologijos ir chemijos srityse.
Biologijos mokytoja Sigita Vaičiulytė-Soares Campos
Mikroorganizmai, skaidantys riebalus
2025-10-22
Spalio 15 dieną, III klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Tarptautinės mikroorganizmų dienos proga Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos III kl., biologijos srauto mokiniai (I grupė) spalio 15 dieną, Tauragės STEAM centre atliko laboratorinę veiklą „Mikroorganizmai skaidantys riebalus“. Veiklos tikslas, ne tik palyginti skirtingų mikroorganizmų morfologinius skirtumus, bet ir nustatyti jų gebėjimą sintetinti aktyvius fermentus lipazes.
Veiklos metu mokiniams teko paruošti fiksuotus mikroorganizmų preparatus mikroskopavimui, kurio dėka mokiniai turėjo galimybę iš arčiau pažvelgti į įvairių tipų bakterijas, kurios skyrėsi savo dydžiu ir forma (apvalūs kokai ar lazdelės formos bacilos).
Mokiniai įvertinę mikroorganizmų ląstelių morfologiją atliko lipolizinės rekacijos tyrimą, kurio metu išmoko naudotis tiriamosios veiklos protokolu, savarankiškai pasiruošti tiriamų ląstelių suspensijas, reakcijų tirpalus ir galiausiai naudojantis spektrofotometru išmatuoti lipolizinį aktyvumą, kurio rezultatai buvo skirtingi dėka mikroorganizmų specifiškumo. Mokiniai džiaugiasi galimybe ne tik iš arčiau pažinti mikroorganizmus, bet ir galimybe patiems atlikti tyrimus specializuotoje laboratorijoje, taip gilinant tarpdisciplinines žinias biologijos ir chemijos srityse.
Biologijos mokytoja Sigita Vaičiulytė-Soares Campos
Skaitmeninė transformacija. Fizika – inžinerija. Jūrinės edukacijos.
2025-10-20
Spalio 17 dieną, I c klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti praktinių veiklų.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Distiliacija – laidininkai“, „Elektros grandinių jungimas“. Jūrinės edukacijos tema zooplanktonas, mokiniai žiūri per binokuliarus, kaip atrodo vieni mažiausiu vandens gyventoju. Moksleiviai inovatyviai susipažino su mokslo pagrindais bei pasitelkę kūrybiškumą išbandė save įvairialypėse patirtinėse veiklose.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
STEAM edukacijos
2025-10-13
Spalio 13 dieną, II c klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Kauno Tvirtovės VII fortą atlikti IQ iššūkio ir chemijos praktinių veiklų. Kruopščiai parengtos programos, kurios ne tik įdomios, bet ir pagrįstos moksline informacija. Sužinojo apie fotosintezės procesą, atliko laboratorinius darbus, stebėjo, kaip vyksta fotosintezė ir nuo kokių sąlygų priklauso šio proceso efektyvumas.
Moksleiviams pateiktos užduotys, kurios ugdo kūrybinį loginį mąstymą. Ugdomos asmeninės, komunikavimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
Apskritojo stalo diskusija „STEAM vaidmuo ugdymo procese“
2025-10-03
Rugsėjo 30 dieną Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijoje vyko rajono mokyklose dirbančių gamtos mokslų mokytojų diskusija.
Chemijos mokytoja ekspertė Dalia Gailienė pristatė tiriamąjį darbą „Druskų hidrolizė“ , kurio metu išbandė naują pH jutiklį su automatizuota duomenų surinkimo funkcija, skirtą tiksliai tirpalų rūgštingumo ir šarmingumo analizei. Šiuo prietaisu galima tirti įvairių druskų tirpalus, tokius kaip natrio karbonatas, natrio chloridas, amonio chloridas, aliuminio sulfatas ir kitos druskos. Palygino naujus jutiklio pateiktus duomenis su tradiciniais cheminiais indikatoriais – fenolftaleinu, metiloranžu, lakmusu, universaliuoju. Naujasis jutiklis užtikrina didesnį matavimo tikslumą, leidžiantį nustatyti konkretų tirpalo pH ir yra lengvai naudojamas.
Gamtos mokslų mokytojai atliko STEAM modulio eksperimentus: 1) Fermentai – laužomi degtukai; 2) Elektrolizės paslaptys; 3) Spalvų magija. Eksperimentuose integruojamos biologijos, chemijos ir fizikos dalykų žinios. Šiuos eksperimentus moderuoja biologijos mokytoja metodininkė Jurgita Alminienė.
Savo patirtimi pasidalijo biologijos mokytoja Sigita Vaičiulytė – Soares Campos. Mokytoja, dirbanti su bakalaureato klasės mokiniais, supažindino su dalyko programų skirtumais.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
IQ iššūkis. Matematinės dėlionės. Chemijos praktika – mechanizmai ir požymiai.
2025-09-23
Rugsėjo 22 dieną, II a klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Kauno Tvirtovės VII fortą atlikti IQ iššūkio ir chemijos praktinių veiklų. Kruopščiai parengtos programos, kurios ne tik įdomios, bet ir pagrįstos moksline informacija.
Dauguma greičiausiai pasakytų, kad matematika – tai vien skaičiai. Tačiau VII Forte tai toli gražu nėra tiesa. Šios programos metu dalyviai turėjo galimybę tyrinėti matematikos paslaptis šiek tiek kitokia forma – žaisdami su įvairiomis dėlionėmis. Užsiėmimo metu ne tik supažindino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, bet ir patys dalyviai galėjo jas išbandyti bei mesti sau tikrą IQ iššūkį.
Atliekamų cheminių reakcijų metu nagrinėjamos spalvos, nuosėdų, šilumos ir dujų susidarymo aplinkybės. Taip pat šios tyrinėjo cheminių reakcijų mechanizmus, tokius kaip jungimosi, skilimo, pavadavimo ir mainų. Kiekvieną jų aptarė ir išbandė.
Moksleiviams pateiktos užduotys, kurios ugdo kūrybinį loginį mąstymą. Ugdomos asmeninės, komunikavimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
Duomenų dronai, laivai ir skraidantys dronai
2025-06-11
Birželio 11 dieną, I – II klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko prie Šilalės tvenkinio susipažinti su duomenų dronais, laivais bei skraidančiais dronais. Kruopščiai parengtas pristatymas, kuris ne tik įdomus, bet ir pagrįstas moksline informacija. Prie tvenkinio vyko dronų laivų valdymas renkant duomenis ir paprastos lenktynės. Grįžus į gimnaziją prie kompiuterių vyko duomenų surinkimas iš laivų ir apdorojimas QGis programa bei grafikų gamyba.
Duomenų surinkimas pavyko 🙂
250 eilučių duomenų, su kuriais paskui galima visokių užduočių sugalvoti:
https://pastebin.com/CPwqCKL1
Žemėlapyje:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1pk7-IMGHfejt2M5HbOSfNcGibCbOaPc&usp=sharing
Ačiū tariame VšĮ Robotikos mokyklos direktoriui Pauliui Briedžiui, jo kolegai Jonui bei stažuotojams iš Austrijos.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
IQ iššūkis. Matematinės dėlionės. Chemijos praktika – mechanizmai ir požymiai
2025-06-10
Birželio 9 dieną, II b klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Kauno Tvirtovės VII fortą atlikti IQ iššūkio ir chemijos praktinių veiklų. Kruopščiai parengtos programos, kurios ne tik įdomios, bet ir pagrįstos moksline informacija.
Dauguma greičiausiai pasakytų, kad matematika – tai vien skaičiai. Tačiau VII Forte tai toli gražu nėra tiesa. Šios programos metu dalyviai turėjo galimybę tyrinėti matematikos paslaptis šiek tiek kitokia forma – žaisdami su įvairiomis dėlionėmis. Užsiėmimo metu ne tik supažindino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, bet ir patys dalyviai galėjo jas išbandyti bei mesti sau tikrą IQ iššūkį.
Atliekamų cheminių reakcijų metu nagrinėjamos spalvos, nuosėdų, šilumos ir dujų susidarymo aplinkybės. Taip pat šios tyrinėjo cheminių reakcijų mechanizmus, tokius kaip jungimosi, skilimo, pavadavimo ir mainų. Kiekvieną jų aptarė ir išbandė.
Moksleiviams pateiktos užduotys, kurios ugdo kūrybinį loginį mąstymą. Ugdomos asmeninės, komunikavimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
IQ iššūkis
2025 05 19
Gegužės 19 dieną, II a klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Kauno Tvirtovės VII fortą atlikti IQ iššūkio ir chemijos praktinių veiklų. Kruopščiai parengtos programos, kurios ne tik įdomios, bet ir pagrįstos moksline informacija.
Moksleiviams pateiktos užduotys, kurios ugdo kūrybinį loginį mąstymą. Ugdomos asmeninės, komunikavimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
Moksleivių atsiliepimai: – suprantu, kad tai, ko išmoksiu, prireiks ateityje; – drąsiai imuosi naujų užduočių; – ką sužinojau papasakosiu tėvams, draugams.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alma Balčienė
Distiliacija. Laidininkai. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais.
2025 05 15
Gegužės 15 dieną, I c klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Distiliacija – laidininkai“, „Elektros grandinių jungimas“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga naudojama atlikti distiliacijai. Patys svėrė, matavo medžiagas reikalingas tirpimui, surinko įrangą tirpalo distiliacijai. Kol tirpalas verė, moksleiviams vyko praktiniai užsiėmimai su SNAP CIRCUITS komplektais. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Moksleivių atsiliepimas. Dažniausiai savimi pasitikiu atlikdamas įprastas ir naujas, bet nesudėtingas užduotis, nebijau suklysti. Dirbdamas su kitais ne tik mokausi iš kitų, bet ir noriai bei drąsiai jiems padedu.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Distiliacija. Laidininkai. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais
2025 05 14
Gegužės 14 dieną, I a klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Distiliacija – laidininkai“, „Elektros grandinių jungimas“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga naudojama atlikti distiliacijai. Patys svėrė, matavo medžiagas reikalingas tirpimui, surinko įrangą tirpalo distiliacijai. Kol tirpalas verė, moksleiviams vyko praktiniai užsiėmimai su SNAP CIRCUITS komplektais. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Kad eksperimentas būtų sėkmingas – pipetavimas. Vario sulfato molinės koncentracijos nustatymas kolorimetriniu metodu
2025 05 02
Gegužės 2 dieną, I d klasės moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti chemijos tiriamųjų darbų.
Moksleiviai tiriamojo darbo metu mokėsi dirbti su įvairiomis pipetėmis, svėrė elektroninėmis svarstyklėmis bei atliko nurodytus skaičiavimus.
Susipažino su medžiagų savybe, leidžiančia per ją praeiti elektromagnetiniams spinduliams. Ši savybė tampa matuojama naudojant prietaisą, vadinamą spektofotometru, kuris siunčia tam tikrą šviesos spindulį per tyrinėjamą medžiagą, o po to matuoja, kiek šios šviesos sugeriama. Šis principas suteikė pilną supratimą apie medžiagos sąveiką su šviesa ir jos absorbcijos savybes.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Ultragarsas – garso greitis. Ultragarsas: nuo greičio iki bangų difrakcijos. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais
2025 04 14
Balandžio 14 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Ultragarsas – garso greitis“, „Ultragarsas: nuo greičio iki bangų difrakcijos“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga, atliko praktines užduotis. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Šią dieną mokymasis tapo aktyvesnis, dėmesys sutelktas į mokymąsi darant, patiriant. Tuo pačiu metu jis tapo labiau visuomeniškas ir grįstas bendradarbiavimu, kuomet kiekvienas mokinys savo žinias taiko, bendraudamas su kitais.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Tiriam Kad eksperimentas būtų sėkmingas – pipetavimas. Vario sulfato molinės koncentracijos nustatymas kolorimetriniu metodu.
2025 04 11
Balandžio 11 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Tauragės STEAM atviros prieigos centrą atlikti chemijos tiriamųjų darbų.
Moksleiviai tiriamojo darbo metu mokėsi dirbti su įvairiomis pipetėmis, svėrė elektroninėmis svarstyklėmis bei atliko nurodytus skaičiavimus.
Susipažino su medžiagų savybe, leidžiančia per ją praeiti elektromagnetiniams spinduliams. Ši savybė tampa matuojama naudojant prietaisą, vadinamą spektofotometru, kuris siunčia tam tikrą šviesos spindulį per tyrinėjamą medžiagą, o po to matuoja, kiek šios šviesos sugeriama. Šis principas suteikė pilną supratimą apie medžiagos sąveiką su šviesa ir jos absorbcijos savybes.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Distiliacija. Laidininkai. Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai. Vandens tarša naftos produktais
2025 04 09
Balandžio 8 dieną, I klasių moksleiviai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Klaipėdos universiteto STEAM atviros prieigos centrą atlikti fizikos – informatikos praktines veiklas.
Fizikos – inžinerijos laboratorijoje atliktas laboratorinis darbas „Distiliacija – laidininkai“, „Elektros grandinių jungimas“, IT – robotikos laboratorijoje „Robotas kelyje: judėjimo ir programavimo principai“, Jūrinėje laboratorijoje „Vandens tarša naftos produktais“.
Moksleiviai susipažino su laboratorine įranga naudojama atlikti distiliacijai. Patys svėrė, matavo medžiagas reikalingas tirpimui, surinko įrangą tirpalo distiliacijai. Kol tirpalas verė, moksleiviams vyko praktiniai užsiėmimai su SNAP CIRCUITS komplektais. Naudodami mBot2 robotą, turėjo atlikti įdomią užduotį – parašyti programą, kad robotas sėkmingai įveiktų nubrėžtą trasą. Ši veikla skatino loginį mąstymą, tikslumą ir bendradarbiavimą, suteikdama galimybę išbandyti realų robotikos pasaulį. Susipažino su vandens taršos valymo metodais, atliko praktinę užduotį – natūralių sorbentų naudojimas taršos valymui.
Fizikos mokytoja metodininkė Alma Balčienė
Chemijos praktinės veiklos Vilniaus universitete
2025 04 03
Kovo 31 dieną, I klasių stipriausi chemikai, įgyvendinant gimnazijoje Tūkstantmečio mokyklų projektą, vyko į Vilniaus universitetą, Didaktikos centrą, atlikti chemijos praktines veiklas. Mokiniai atliko du laboratorinius darbus. Pirmojo laboratorinio darbo metu nustatė koks yra vandentiekio vandens kietumas, ištyrė kalcio ir magnio jonų koncentraciją titravimo metodu. Tokiu pat būdu nustatė sumažinę vandens kietumą su minkštikliu. Apskaičiavo skirtingo vandens kietumo molinę koncentraciją mmol/L.
Antrojo laboratorinio darbo metu pritaikė elektrolizės metodą įvairiuose tirpaluose. Darbo metu nagrinėjo kokie procesai vyksta katono ir anodo, stebėjo kaip išsiskiria vandenilio, deguonies dujos ir susidaro vario, sidabro metalai. Užrašė vykstančias reakcijas ant anodo ir katodo, atliko papildomas chemines užduotis.
Mokiniai pakartojo ne tik chemijos pamokose įgytas žinias, bet susipažino kaip naudoti Moro pipetėmis, titravimo biuretėmis, elektrolizės įrenginiu bei pagilino chemijos teoriją praktinėse veiklose. Džiaugiamės suteikta galimybe gilinti chemijos žinias, įgūdžius, kurie pasitarnaus vyresnėse klasėse ir studijose. Dėkojame gimnazijos administracijai už paskatinimą ir suorganizuotą kelionę.
Chemijos mokytoja metodininkė Jurgita Alminienė