Susitikimo metu buvo aptartos projekto idėjos, logotipo kūrimo taisyklės, veiklos, vizitai, prezentacijos, susitarta dėl tikslų ir uždavinių. Portugalijos mokiniai pravedė matematikos konkursą, lietuviai parengė matematines-logines varžybas. Sprendėme logines, užduotis, puzzle, išbandėme pabėgimo kambarį. Įspūdingiausia išvyka buvo į Koperniko mokslo muziejų Varšuvoje. Likome sužavėti svetingumo ir įdomiomis veiklomis, pasirodo matematika gali būti įdomi!




Gimnazistai ir mokytojai ruošiasi maloniems iššūkiams

Pirmojo projekto tikslas – verslumo mokymasis ir ugdymas, pasaulinio kultūros paveldo paminklų lankymas, socialinis įtraukimas ir XXI amžiaus įgūdžių lavinimas. Mokiniai ugdys tokius įgūdžius kaip kritinis mąstymas, informacinės technologijos, bendravimas ir bendradarbiavimas, gyvenimas ir karjera, lyderystė , lankstumas ir socialiniai įgūdžiai. Veiklos gana įdomios: kelionių agentūros modeliavimas mokykloje ir kiti turizmo produktai. Dalyvaujančios šalys: Ispanija, Lenkija, Italija, Turkija, Slovakija, Lietuva.
Projektas „Passport for the future“ – tai tarpdisciplininis, apimantis 4 sritis: Europos darbo rinka; žinios ir įgūdžiai, naujų technologijų plėtra; matematiniai-loginiai įgūdžiai; matematika humanitarams. Projekto tikslas – pateikti, viena vertus, Europos darbo rinkos sąlygas, kita vertus, tobulinti įgūdžius, kurie lems projekto sėkmę. XXI amžius yra neatsiejamai susijęs su mokslu ir šiuolaikinėmis technologijomis, kurių plėtra yra netiesiogiai ar tiesiogiai susijusi su matematika. Dalyvaujančios šalys – Lenkija, Portugalija, Italija, Lietuva.
Su nekantrumu laukiame pirmųjų veiklų, artėjančių vizitų ir naujų pažinčių.
Projektų koordinatorė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Giedrė Juškienė
Erasmus+ Passport for the future, Arcos de Valdevez, Portugalija

Pirmąją vizito dieną pradėjome Arcos de Valdevez miesto Epralimos Bords mokykloje. Šioje ugdymo įstaigoje mokiniai mokosi nuo 14 iki 18 metų. Mokiniai mokosi tam tikros profesijos, o kartu įgyja ir vidurinį išsilavinimą. Vėliau projekto šalys partnerės pristatė pranešimus apie savo šalių darbo rinką, populiariausias ir reikalingiausias profesijas, bedarbystės problemas ir jų sprendimo būdus. Tą pačią dieną mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, kurių metu galėjo geriau pažinti vienas kitą, tobulinti anglų kalbos žinias.
Antrą vizito dieną turėjome galimybę iš arti pamatyti, kaip mokiniai mokosi pasirinktos profesijos. Labiausiai sužavėjo pasiekimai robotikos srityje. Mokiniai demonstravo savo sumontuotus robotus, kurie ne tik sugeba atlikti buities darbus, bet ir šokti.
Turėjome galimybę susipažinti su nepakartojamu Portugalijos kraštovaizdžiu bei išskirtinio grožio architektūros stebuklais. Buvome sužavėti Bragos miesto senamiesčiu, apsilankėme ne vienoje kvapą savo grožiu užgniaužiančioje barokinio stiliaus bažnyčioje, abejingų nepaliko Gerojo Jėzaus šventykla.
Ketvirtąją dieną vykome į Ponte de Lima ir Viana do Castelo rajonus. Įspūdingiausias reginys, kuris visus paliko pakerėtus, – tai Atlanto vandenynas. Matyti tokį didingą vaizdą realybėje buvo kažkas neįtikėtino ir fantastiško!
Paskutinis aplankytas miestas – Portas, kuris mus pasitiko dar gražesniais vaizdais, miesto spalvingumu, pastatų grakštumu. Siauros gatvelės ir šviežių bandelių kvapas privertė pasijausti kaip sapne! Tai buvo fantastiška diena, kuri užsibaigė kruizu Douro upe.
Ši kelionė visiems buvo nepakartojama galimybė praplėsti savo akiratį, susipažinti su Portugalijos švietimo sistema, darbo rinka, tobulinti anglų kalbos gebėjimus, bendrauti ir dalyvauti bendrose veiklose su kitų šalių mokiniais.
Augustė Gudlenkytė, projekto dalyvė
Gimnazistų išvyka į Italiją

„Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus. Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija dalyvauja ,,Erasmus+‘‘ projekte ,,Passport to the future‘‘ su Italija, Portugalija ir Lenkija. Kovo 20-26 dienomis 8 gimnazistai: Agnė Aurilaitė, Augustė Januškaitė, Beata Krenciūtė, Eitvydas Budreckas, Evelina Gečaitė, Julija Zobėlaitė, Rokas Auryla, Viltė Kybartaitė, lydimi projekto koordinatorės Giedrės Juškienės ir mokytojos Aušros Danisevičienės, vyko į susitikimą Italijoje.
Pirmoji vizito diena prasidėjo apsilankymu Palazzolo Acreide miestelio mokykloje. Šioje ugdymo įstaigoje mokiniai mokosi tam tikros profesijos, o kartu įgyja ir vidurinį išsilavinimą. Projekto šalys pristatė pranešimus apie matematiką kasdienybėje, statistikoje ir mene. Taip pat vyko debatai apie CV rašymą bei verslo kūrimą.
Antrąją vizito dieną aplankėme žymųjį Etnos ugnikalnį, kuris buvo išsiveržęs dar 2021 metais. Tai didžiausias veikiantis Europos ugnikalnis (apytikriai 160 km perimetro ugnikalnio papėdė yra Londono dydžio). Praleidę visą dieną grožėdamiesi kalno vaizdais, projekto dalyviai vyko į Taorminos miestelį, kuriame pavakarieniavo.
Kitą dieną vyko nuotraukų konkursas „Maths in the lens of a camera“, kuriame mūsų mokyklos mokinė Viltė Kybartaitė užėmė pirmąją vietą. Po to tęsėsi projekto dalyvių prezentacijos matematikos ir istorijos tematika. Vėliau dalyviai turėjo galimybę susipažinti su visų dalyvaujančių šalių tradiciniais patiekalais. Pasibaigus veikloms mokykloje mokiniams vyko turas po Palazzolo miestelį, kuriame aplankė graikų teatrą ir archeologijos muziejų.
Ketvirtadienį visi išvykome į labai ilgą kelionę, kurios tikslas buvo miestas Agrigento. Ten pamatėme išskirtinės architektūros graikų kolonas bei kitus statinius. Pavakarieniavę leidomės į 4 valandų kelionę namo.
Penktadienio rytą pradėjome sertifikatų įteikimo ceremonija, tuomet keliavome į Sirakūzus. Šią vietovę Ciceronas apibūdino kaip ,,didžiausią graikų miestą ir patį gražiausią iš jų visų“. Dabar Sirakūzų senamiestis yra UNESCO pasaulio paveldo objektas. Vakare vyko visų Erasmus+ dalyvių išlydėtuvės, susirinkę restorane smagiai praleidome laiką ir atsisveikinome su savo draugais.
Ši išvyka praplėtė mūsų akiratį, patobulino anglų kalbos žinias, išbandė kritinį mąstymą, leido susipažinti su kitomis kultūromis bei pabendrauti su kitataučiais.
Julija Zobėlaitė ir Evelina Gečaitė, Ic
„Passport to the future“ projekto dalyvių viešnagė

Balandžio 25-30 dienomis Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijoje svečiavosi Erasmus+ „Passport to the future“ projekto dalyviai iš Italijos, Lenkijos ir Portugalijos. Viešnagės metu pamatėme daug smagių pasirodymų, patyrėme nuotykių ir nepakartojamų akimirkų. Buvo pristatytos mokinių prezentacijos: „Naujos technologijos medicinoje“, „Įvairios mokslo šakos“, „Matematika gamtoje ir demografijoje“, „3D printerio galimybės“. Vyko piešimo-origami pamokos ir matematinių simbolių paieška per orientacines veiklas. Taip pat aplankėme Tauragės „Steam laboratoriją“ ir išbandėme dvi edukacines veiklas.
Projekto dalyviai keliavo į Šilalės rajono lankytinas vietas: Girdiškės bažnyčią, Bilionių piliakalnį, Medvėgalio piliakalnį, Aukštagirės apžvalgos bokštą. Vykome į Nidą, ten lankėmės Raganų kalne, pabuvojome Mirusiose kopose, paplūdimyje. Atsisveikinimo vakaras restorane „Meldai“ buvo stulbinantis. Etnografijos studijos dalyviai, vadovaujami mokytojos Ilonos Raudonienės, mus supažindino su liaudies šokiais, dainomis ir žaidimais, pakvietė kartu pasilinksminti.
Svečiai išvyko sužavėti mūsų mokykla, mokytojais, mokiniais. Belieka tikėtis, kad dar susitiksime…
Dominyka Čyvaitė, Gabija Raudytė ir Meda Petrauskaitė
Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
MOKINIŲ DARBAI
Maths as a starting point of establishing natural and demographic patterns
Maths in nature and in demography