DALYVAVIMAS „CORE“ PROJEKTE – UNIKALI IR NAUDINGA PATIRTIS
Smurtas prieš moterį artimoje aplinkoje ir būdai jį pažaboti – tokias problemas gvildeno spalio 18 – 22 dienomis į Londono Immediate teatrą suvažiavę Gruntvig mokymosi partnerystės „Core“ dalyviai iš Didžiosios Britanijos, Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Latvijos, Italijos ir Bulgarijos.
Visiems buvo labai įdomus susipažinti su Immediate teatro vaidmeniu Londono Heknio rajono (angl. Hackney) visuomeniniame ir socialiniame gyvenime. Veikdamas daugiakultūrine ir didžiule etnine įvairove garsėjančiame Londono rajone, teatras glaudžiai bendradarbiauja su vietos mokyklomis ir pagalboms moterims bei šeimai institucijomis ir padeda joms spręsti smurtą artimoje aplinkoje patiriančių žmonių problemas. Teatras taip pat padeda jauniems žmonėms atskleisti talentus ir surasti savo vietą gyvenime: taip užkertamas kelias socialinę atskirtį ir smurtą išgyvenančių jaunuolių polinkiui nusikalsti: šiuo požiūriu teatro darbas galėtų tapti sektinu pavyzdžiu ir jo patirtimi galėtų pasinaudoti įvairių šalių pedagogai ir socialinių institucijų darbuotojai.
Projekto dalyviai iš anksto kruopščiai ruošėsi būsimam susitikimui ir bendram darbui: įvairių profesijų ir kultūrinės terpės bei daugybės profesijų atstovai analizavo smurto apraiškas savo šalyse ir siuntė pasakojimus apie jų šalyse nutikusius smurto atvejus. Šių istorijų pagrindu projekto dalyviai ieškojo bendrų smurto apraiškų bruožų ir aplinkybių, skatinančių žmogų smurtauti prieš savo artimąjį, dažniausiai moterį. Nors niekas negali pateikti tikslios smurto artimoje aplinkoje statistikos, visi pabrėžė, kad šitoks ydingas elgesys yra plačiai paplitęs reiškinys visose visuomenėse, todėl nuo jo kenčia ne tik moterys, bet ir vaikai, o pasekmės būna ne tik fizinės, bet ir psichologinės, socialinės bei emocinės: smurtą patyrusį žmogų persekioja gėdos ir kaltės jausmas, jis praranda pasitikėjimą savo gebėjimais, ilgainiui paminamas jo žmogiškasis orumas, o tokioje šeimoje augantys vaikai jaučiasi nesaugūs: jie gali neadekvačiai suvokti bendražmogiškąsias vertybes ir susidaryti klaidingą gyvenimo šeimoje sampratą.
Projekto dalyviai turėjo unikalią galimybę susipažinti su forumo teatro metodu: ieškodami smurto apraiškų
bendrysčių, projekto dalyviai sukūrė savo istoriją ir padedami Immediate teatro meno vadovės Jo Carter ir režisieriaus Tony Gouveia bei būrio šiame teatre išugdytų jaunųjų aktorių, sukūrėme bendrą spektaklį, kurį galima rodyti mokyklose ir įvairiose socialinėse įstaigose, į jį įtraukiant žiūrovus ir sudarant jiems galimybę pajausti smurtą kenčiančio žmogaus potyrius. Be to, kurdami spektaklį susipažinome su šitokio darbo ypatybėmis ir metodais – tai unikali patirtis, kurią galima pritaikyti kasdieniame mokytojo darbe: ne tik popamokinėje veikloje, bet ir pamokų metu mokant mokinius anglų kalbos.
Parodę spektaklį vietos bendruomenės ir įvairių socialinių institucijų atstovams, dalyvavome konferencijoje, kurioje analizavimo smurto šeimose priežastis ir būdus jo išvengti, diskutavome, kaip sušvelninti jo pasekmes asmenybės raidai
Darbas šiame projekte buvo ne tik unikali proga susipažinti su forumo teatro metodu ir jo pritaikymo galimybėmis, bet ir suteikė didžiulę kultūrinę ir kalbinę patirtį, kurią pritaikysime dirbdamos su mokiniais.
Projekto dalyvės
Helga Gavėnaitė, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos mokytoja
Giedrė Juškienė ir Vitalija Gedeikienė, Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokytojos
Data: 2014 12 04