„Tūkstantmečio mokyklų II“ programos mokymai
Šilalės rajono mokykloms praėjusi savaitė buvo intensyvi. Vasario 18-21 dienomis pedagogai dalyvavo mokymuose, kurie buvo skirti įtraukiojo ugdymo tobulinimui bei lyderystės praktikai. Šie kvalifikacijos tobulinimo mokymai vyko pagal „Tūkstantmečio mokyklų II“ programą, kuri siekia gerinti švietimo kokybę ir skatinti ugdymo inovacijas.
Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijoje prasidėjo įtraukiojo ugdymo mokymai tema „Mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kompetencijų stiprinimas, skatinant naudoti inovatyvius ir modernius mokymo metodus, pasinaudojant išmaniomis mokymo priemonėmis“, kurių metu pedagogai gilino žinias apie inovatyvius mokymo metodus bei individualizuotus mokymosi principus. Akcentuota socialinio ir emocinio ugdymo svarba bei skaitmeninių mokymo priemonių taikymas, siekiant užtikrinti kiekvieno mokinio pažangą.
Lyderystės praktikos mokymai „Lyderystės kompetencijų tobulinimas per praktinius mokymus“ vyko Šilalės švietimo pagalbos tarnyboje, kuriuose mokyklų vadovai ir pedagogai stiprino strateginio planavimo ir komandinio darbo įgūdžius. Dalyviai mokėsi, kaip efektyviai įgyvendinti vertybėmis grįstą lyderystę, įtraukti bendruomenę, skatinant ilgalaikius pokyčius švietimo įstaigose.
Šie mokymai ne tik suteikė pedagogams naujų žinių ir praktinių įrankių ugdymo kokybei gerinti, bet tikimasi, kad paskatins juos aktyviau naudoti ir išbandyti praktiniame darbe. „Tūkstantmečio mokyklų II“ programa Šilalės rajone bus įgyvendinama iki 2026 metų pavasario, siekiant užtikrinti modernų, įtraukų ir kokybišką ugdymą visose rajono švietimo įstaigose.
Informaciją ir nuotraukas pateikė Šilalės rajono savivaldybės „Tūkstantmečio mokyklos II“ kultūros edukacijos koordinatorė Orinta Merkelienė
Gimnazijos pedagogų komanda stiprina lyderystės kompetencijas
Po truputį įsibėgėja Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programos veiklos ir mūsų gimnazijoje. 2025 m. sausio 13–14 dienomis Šilalės švietimo pagalbos tarnyboje vyko pirmieji mokymų ciklo pasidalytosios lyderystės tema „Lyderystė veikiant“ užsiėmimai TŪM programoje dalyvaujančių rajono mokyklų mokytojams ir vadovams. Gimnazijos komandą šiuose mokymuose sudaro mokytojos Rasutė Mažrimienė, Asta Stonytė, Gražina Žemaitaitienė ir direktorius Stasys Norbutas. Mokymų programos autorės Asta Blažinskienė ir Gerda Asipavičienė ypatingą dėmesį skyrė asmeninių lyderio savybių išskyrimui ir ugdymui, komandinio darbo stiprinimui, kolegialiam mokymuisi bei atsakomybių pasidalijimui.
Mokymų metu mokytojai ir mokyklų vadovai ne tik tobulins savo asmenines ir dalykines kompetencijas, bet ir ieškos būdų kaip stiprinti rajonų mokyklų tinklaveiką, dalijimąsi gerąja patirtimi bei užtikrinti visiems rajono mokiniams geriausias sąlygas sėkmingai mokytis ir pasiruošti tolimesnei veiklai, baigus mokyklą.
Pirmųjų užsiėmimų metu aptarėme, kokios svarbiausios asmeninės ir dalykinės savybės apibūdina tikrus lyderius, kokiais bendrais bruožais jie išsiskiria, lyderiais gimstama ar lyderystei būdingas kompetencijas galima išsiugdyti. Diskutavome ir apie tai, koks lyderio vaidmuo mokykloje, klasėje, ko reikia, kad lyderis įkvėptų ir „augintų sparnus“ savo bendruomenės nariams.
Tikimės, kad šie mokymai prisidės prie mokinių ugdymo kokybės gerinimo ir rajono mokyklų bendruomenių glaudesnio bendradarbiavimo.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #nextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Direktorius Stasys Norbutas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: stiprina mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir gimnazijos vadovų kompetencijas, plečia ugdymo veiklų įvairovę mokiniams, tobulindama gimnazijos veiklą keturiose srityse kuria naują arba modernizuoja infrastruktūrą: STEAM technologijų centrą, biologijos kabinetą, aprūpina šiuos kabinetus šiuolaikine įranga ir mokymo priemonėmis. Mokiniai turės galimybę ugdytis savo kompetencijas, planuoti savo karjerą naudodamiesi Spotiself karjeros ugdymo programa. Mokytojai ir gimnazijos vadovai tobulins lyderystės, integruoto turinio kūrimo kompetencijas per praktinius mokymus. STEAM dalykų mokytojai mokysis tinkamai ir veiksmingai įveiklinti sukurtas naujas ugdymo erdves. Mokytojai ir gimnazijos vadovai dalinsis gerąja patirtimi su kitų rajono mokyklų pedagogais, organizuos tam skirtus bendrus renginius.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų;
6) Plėtojama tinklaveika tarp rajono bendrojo ugdymo mokyklų ir kitų socialinių partnerių;
7) Padidės neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių skaičius.