Projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ dalyvių sumanymas dalintis gerąja patirtimi vykdomas per savanoriškus mokymus, skirtus mokytojų tobulėjimui, gerosios patirties sklaidai. RM mokytojai įsipareigojo ir veda atviras pamokas, į kurias kviečiami gimnazijos mokytojai.
Kovo 28 dieną lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Jolanta Šmitienė pakvietė kolegas į atvirą pamoką „Jono Biliūno kūrybos kartojimas“, kurioje pademonstravo sėkmingai taikomus grupinio mokymo metodus. Buvo įdomu stebėti, kaip jau senokai pažįstamas metodas atgyja su naujais bruožais, atsiskleidžia su nauja jėga. Grupėmis dirbantys mokiniai skaitė literatūrinio ir samprotavimo rašinio pastraipas, vėliau turėjo sudėlioti koliažą iš J.Biliūno teksto. Mokinius nepaprastai sudomino užduotis „Klausimai – atsakymai“. Buvo akivaizdu, kad geriausiai vieni kitų atsakymus tikrina patys mokiniai, tereikia išmintingos priežiūros.
Pagrindiniai pamokos bruožai – optimalus darbo tempas, visų mokinių maksimalus įsijungimas ir dalyvavimas, tikslingai parinktos užduotys. Pamokos pabaigoje vaikai rašė laiškus vieni kitiems.
Atostogų išvakarėse vykusi kartojimo pamoka puikiai apibendrino Jono Biliūno kūrybą, sudėjo reikiamus akcentus, išryškino svarbiausius kontekstus. Apibendrindami stebėtą pamoką, su kolegomis sutarėme, kad pamokos tikslai pasiekti, parodytos grupinio darbo galimybės, pasidalinta vertinga pedagogine patirtimi. Dėkojame Jolantai Šmitienei ir jos ugdytiniams už puikią pamoką.
Zoja Masteikienė