Menu Close

Erasmus+ projektas Madeiroje

Programos  Erasmus+  tikslas –gerinti įgūdžius ir galimybes įsidarbinti, modernizuoti švietimo, mokymo ir jaunimo sričių veiklą. Septynerių metų programa suteiks galimybę daugiau negu 4 milijonams europiečių bendradarbiauti ir spręsti Europoje kylančią reikiamų įgūdžių trūkumo problemą. 2015-2017 m.  Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija  kartu su  8 Europos Sąjungos valstybių – Lenkijos, Bulgarijos, Turkijos, Slovakijos,  Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Latvijos – mokyklomis dalyvauja Erasmus+ programoje „Geresnė aplinka, geresnė ateitis“. Vasario 29 – kovo 6 d. gimnazijos mokinės Ieva Kiudytė ir Gabija Nausėdaitė,  vadovaujamos  anglų kalbos mokytojos Sigitos Paulauskienės, lankėsi Madeiros saloje, Santanos vidurinėje mokykloje, kurioje vyko antrasis projekto „Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ vizitas. Tai buvo dienos, pilnos aktyvios veiklos, susijusios su projekto tikslu, bei noro pažinti Madeiros kultūrą bei gyvenimo būdą.

Kadangi projekto tikslas yra aplinkos saugojimas ir puoselėjimas, jau pirmąją projekto dieną vaikščiojome kalvotomis Santanos miestelio gatvėmis ir jos apylinkių takeliais, stebėdami augmeniją, kuri taip skiriasi nuo lietuviškų augalų. Vėliau kiekvienos šalies komanda pasodino po medelį prie mokyklos. Mums teko sodinti citrinmedį, ir tai tikrai buvo pirmas kartas, kai tokį augalą sodinome lauke. Be to, mokyklos kieme ant mūrinės tvoros sienos buvo nupieštas medis. Projekto dalyviai nusidažė rankos delną žaliais dažais ir lietė delnu nupiešto medžio šakas. Taip medis, papuoštas simboliškais lapais,  tapo žalias. Apsilankėme ir vietinėje šeimos verslo kepyklėlėje, kurioje kepama duona senoviniu būdu. Valėme Atlanto vandenyno pakrantę, kurioje, deja, radome nemažai šiukšlių. Tai buvo diena,  kupina prasmingų įspūdžių.

Antroji projekto diena buvo skirta susipažinimui su sala. Važiavimas neįprastais kalnų keliais, vadinamais serpantinais, daugumai mokinių sukėlė nepakartojamų išgyvenimų. Pakilome į 1000 m. aukštį, kur matėme vandens iš kalnų surinkimo baseinus ir kanalus, kuriais vanduo pasiekia miestelį. 70 proc. vandens miestelis gauna iš kalnų.

Trečioji diena taip pat buvo labai įdomi. Teminiame parke galėjome susipažinti su Madeiros istorija. Tamsioje patalpoje važiavome mini traukiniu ir stebėjome svarbiausius istorinius salos įvykius. Atskiruose nameliuose galėjome pamatyti, kaip buvo gaminami įvairūs namų ūkio reikmenys. Turėjome galimybę pasiirstyti valtele ir grožėtis žydinčiomis gėlėmis žiemą.Tą pačią dieną susitikome su Santanos miesto meru. Susitikimas buvo labai šiltas. Kiekvienas galėjo neoficialiai pabendrauti su svarbiu miesteliui asmeniu. Po to Regioninių miškų direktorius papasakojo apie padėtį saloje, supažindino su problemomis, kylančiomis miškingumui, papasakojo, kaip jos sprendžiamos.

Priešpaskutinę dieną vykome į Funšalį. Tai pagrindinis Portugalijai priklausančių Madeiros salų miestas ir administracinis centras. Mieste lankėmės Monte rūmų sode, kuriame matėme daugumą pasaulyje augančių augalų, pabuvojome kristalų muziejuje ir matėme Afrikos šalių skulptorių kūrinius.Vakarą vainikavo savo šalies ir nacionalinių patiekalų pristatymas. Portagalų šokių kolektyvas ne tik pademonstravo tautinius šokius, bet ir pamokė, kaip juos šokti.

Šis vizitas buvo puiki proga moksleiviams suvokti, kad mes esame atsakingi už tai,  kokią gamtą  paliksime ateities kartoms. Mokiniai turėjo puikią progą lavinti anglų kalbos kalbėjimo įgūdžius, paskanauti kitų šalių tradicinių patiekalų, įsigyti daug naujų draugų. Nekantraudami lauksime projekto partnerių susitikimo Lietuvoje gegužės mėnesį.

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos anglų kalbos mokytoja  Sigita Paulauskienė

Highslide JSHighslide JSProgramos „Erasmus+“ tikslas – gerinti įgūdžius ir galimybes įsidarbinti, modernizuoti švietimo, mokymo ir jaunimo sričių veiklą. Septynerių metų programos biudžetas – 14,7 mlrd. eurų. Tai 40 proc. daugiau negu dabar. Skirdama daugiau lėšų ES vykdo įsipareigojimą investuoti į šias sritis.

  Programa „Erasmus+“ daugiau negu 4 milijonams europiečių suteiks galimybę mokytis, stažuotis, įgyti profesinės patirties arba savanoriauti užsienyje.

Pagal ją bus remiama švietimo, mokymo ir jaunimo institucijų bei organizacijų tarptautinė partnerystė siekiant gerinti švietimo įstaigų ir darbo rinkos bendradarbiavimą ir spręsti Europoje kylančią reikiamų įgūdžių trūkumo problemą.

 

Skip to content