Menu Close

Kazio Binkio pėdomis

Rugsėjo 24-osios rytą Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos lietuvių kalbos mokytojos bei keletas gimnazisčių išvykome į Biržų kraštą. Kelionės tikslas – apsilankyti Kazio Binkio memorialiniame muziejuje, Papilio miestelyje. Kazys Binkis – lietuvių poetas, rašytojas, žurnalistas, dramaturgas. Žmogus, parašęs įstabaus grožio kūrinių – „Atžalynas“, „Kiškių sukilimas“, „100 pavasarių“, „Meškeriotojas“ ir t.t. Ekskursiją po namą, kuriame mokytojavo Kazys Binkis, įprasmino įdomus ir aiškus Editos Lansbergienės, muziejininkės, saugančios K. Binkio asmeninius daiktus ir su juo susijusius eksponatus, pasakojimas. Sužinojome apie tai, jog K.Binkio vaikystėje būta tikro išdykėlio. Ekskursijos gidė Edita pasakojo, jog ta diena mokykloje, kurią Kaziukas nebuvo paklupdytas už išdaigas ant žirnių klasės kampe, yra, anot paties poeto, kaip ir perniek nuėjusi. Bet jis tai darė ne iš blogos valios – turėjo tam savų priežasčių. Buvo būsimasis rašytojas patyręs ir kritinių situacijų, kuomet norėjo tiesiog nušokti nuo tilto ar kai buvo įrėmęs pistoletą sau į galvą. Dramatiška buvo rašytojo meilė Pranutei Adomaitytei, nes jos tėvai priešinosi beturčio jaunikio norams vesti jų dukterį. Taip gimė gražiausios K. Binkio meilės eilės, o po išsiskyrimo – netikėtas, vienas iš dramatiškiausių jo eilėraščių, kuris baigiasi žodžiais: „Kas man dangūs,/ kas man žemė,/ kas man viskas be tavęs.“ Kazio Binkio ir Pranutės meilės keliai buvo nenuspėjami. Nors ir susituokė, bet gyventi kartu teko neilgai: 29 –erių Pranutė, susirgusi plaučių uždegimu, mirė, palikusi du vaikučius vyrui. Tėvas Kazys Binkis vedė, tačiau vaikai taip ir nepripažino naujosios mamos Sofijos.
Išklausę Editos nuostabiai papasakotos K.Binkio gyvenimo istorijos, supratome, kad tokių žinių nei vadovėliuose, nei enciklopedijose nebūtume radę. Apžiūrėję muziejuje eksponuojamas nuotraukas, apsilankę klasėse, kuriose mokytojavo Kazys Binkis, pasivaikščioję po didžiulį sodą, patraukėme link Biržų pilies. Biržų pilyje apžiūrėjome ekspoziciją, susipažinome su Biržų pilies istorija. Tuomet, jau pakeliui namo, užsukome apžiūrėti gamtos paminklo – Karvės Olos. Karvės Ola – tai didžiulė smegduobė su ola. Diena pasitaikė tokia nuostabi, kad norėjosi kuo ilgiau pabūti nuostabioje Biržų gamtoje, pasidžiaugti saule. Spėliojome, kokią reikšmę turi smegduobės pavadinimas. Šiek tiek pasivaikščioję, sėdome į autobusą ir keliavome namo.
Už kelionę, kuri papildė mūsų žinias, naujais įspūdžiais praturtino jausmų pasaulį, dėkojame gimnazijos bibliotekos vedėjai Nijolei Stasytienei.