Comenius projekto „Susipažinkime: susivieniję įvairovėje“ dalyvių vizitas Rumunijoje
2012-2014 m. Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija dalyvauja daugiašaliame Comenius projekte. Comenius projektai yra švietimo ir kultūros programos „Mokymasis visą gyvenimą“ dalis.
Projekto Susipažinkime: susivieniję įvairovėje (Let me know you: United in Diversity) tikslas – pažinti tautų skirtumus, skatinti daugiakultūrį bendravimą bei bendradarbiavimą, skatinti tautų įvairovę. Projektas leidžia susipažinti su skirtingų šalių žmonėmis, mokyklomis, gamta, kultūra, papročiais ir tradicijomis, patobulinti užsienio kalbų žinias.
Spalio 7-12 d. dešimt gimnazijos mokytojų ir mokinių lankėsi Rumunijoje. Tai buvo 4-tasis vizitas, kurio šeimininkai buvo Nikolajaus Steinhardto vidurinė teologinė mokykla. Daugiašaliame projekte taip pat dalyvavo partneriai iš Turkijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos ir Bulgarijos. Per 4 dienas projekto partneriai dalyvavo įvairiose veiklose, lankėsi unikaliose istorinėse vietose, mokėsi kalbų. Vizito pabaigoje dalyviai gavo Comenius pažymėjimus.
Pirmoji vizito diena prasidėjo mokykloje, kurioje taip pat lankėsi vyskupas Justin Hodea Sigheteanu, Satu Mare miesto meras ir kiti tarybos nariai. Mokyklos koplyčioje vyskupas palaimino visus projekto dalyvius ir mokyklos bendruomenę. Miesto meras pasveikino delegacijas, kurios pristatė savo šalį ir mokyklą bei padėkojo už labai šiltą priėmimą. Vėliau kiekviena projekto dalyvė pateikė prezentaciją tema „Vestuvių tradicijos ir papročiai“. Trys užsiėmimai įamžinti nacionalinėje televizijoje bei spaudoje.
Kitą dieną vykome maršrutu Satu Mare – Vama – Negresti Oas – Certeze – Sapanta – Sighet – Barsana – Baia Mare.
Satu Mare – miestas, kuriame gyvena daugiau nei 100 000 žmonių, išsidėstęs Šiaurės vakaruose, 20 min. kelio nuo Vengrijos sienos.
Vamoje aplankėme tautodailininkų muziejų, kuriame turėjome galimybę susipažinti su puodų žiedimo menu. (Pastebėjome, kad rumunų bei lietuvių tradicijos labai panašios).
Sapantos miestelyje įsikūrusios netradicinės kapinės: ąžuoliniai spalvingi penkių pėdų aukščio kryžiai, kuriuose išraižytos linksmiausios mirusių žmonių gyvenimo istorijos. Kryžiai pasižymi geometrinio dizaino simbolinėmis spalvomis: geltona – vaisingumo (turėjo daug vaikų), raudona – aistros, žalia – gyvenimo, juoda – ankstyvos mirties. Kryžių fonas visada mėlynas, reiškiantis vilties ir laisvės simboliką.
Sighet miestelyje mus pasitiko kavinės šeimininkai, apsirengę tradiciniais rumunų rūbais.
Neišdildomą įspūdį paliko Barsanos miestelyje įsikūręs vienuolynas, kuriame gyvena vienuolės ir atvyksta kunigai popai su šeimomis pailsėti.
50 kilometrų link Baia Mare miesto važiavome serpentinais. Kai kuriems kelionės dalyviams užgulė ausis lyg būtume skridę lėktuvu.
Kelionėje daug sužinojome apie vietinius gyventojus, jų užsiėmimus bei pomėgius. Kitą dieną vizito šeimininkai parodė tradicines rumunų vestuves.
Vėliau dalyvavome įvairiuose užsiėmimuose. Mokiniai gamino rankdarbius, šoko, dainavo karaoke, dalyvavo viktorinoje „Ką žinai apie Rumuniją?“. Mūsų mokiniai šioje viktorinoje laimėjo prizines vietas.
Mokytojai bendravo su projekto dalyviais. Taip pat buvo aptartos būsimų susitikimų datos ir veiklos. Paskutinė diena prasidėjo mišiomis. Satu Mare miesto savivaldybėje meras ir kiti valdžios atstovai įteikė sertifikatus bei palinkėjo gerų bei darbingų tolimesnių vizitų.
Paskutinis vakaras paliko neišdildomą įspūdį. Jo metu skambėjo visų projekto dalyvių tautų muzika bei dainos. Mokytojai mokėsi šokti nacionalinius šokius, kuriuos įvairios tautos šoka vestuvių metu. Mokiniai žaidė boulingą, dainavo karaoke, šoko bei turiningai praleido daugiakultūrį vakarą.
Tarptautinių projektų nauda dalyviams yra labai didelė. Mokiniai įgyja nepakartojamos patirties dirbdami komandoje, tobulindami užsienio kalbų įgūdžius. Visa tai formuoja pozityvią nuostatą, didina pasitikėjimą savo jėgomis, skatina saviraišką ir bendradarbiavimą.
Elena Pinčienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė
Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.
Data: 2013 10 11